💜 Epilepsja bez tajemnic – lekcja empatii i zrozumienia 💜
W tym tygodniu w grupach Sówek i Tygrysków zostały przeprowadzone przez pedagoga specjalnego zajęcia poświęcone epilepsji w ramach Ogólnopolskiego Projektu „Jak mówić o niepełnosprawności”.
Celem zajęć było rozwijanie empatii, uwrażliwienie na obecność i potrzeby osób z niepełnosprawnościami oraz przybliżenie im tematu epilepsji w sposób zrozumiały dla ich wieku. Podczas zajęć dzieci utrwaliły sobie wiedzę na temat pierwszej pomocy oraz dowiedziały się, jak zachować się w przypadku ataku epilepsji.
Proszę o naciśniecie czytaj więcej…
W prosty sposób, za pomocą porównań i analogii, wyjaśniono im, czym jest epilepsja. Dzieci aktywnie uczestniczyły w zajęciach. W ramach zajęć budowaliśmy „drogę nerwową” – dzieci wspólnie budowały drogę, która symbolizowała układ nerwowy. Ta aktywność pomogła im zrozumieć, jak funkcjonuje system nerwowy. Przedszkolaki tworzyły również rysunki, które miały symbolizować „burzę w mózgu” podczas ataku epilepsji. Dzięki temu mogły lepiej zrozumieć, co dzieje się w mózgu osoby chorej na epilepsję.
Zajęcia były dla dzieci cennym doświadczeniem, które pozwoliło im poszerzyć wiedzę na temat niepełnosprawności.
Każdy z nas jest inny, ale każdy jest wyjątkowy i zasługuje na szacunek i akceptację!
Ewelina Wiśniewska – pedagog specjalny, nauczyciel współorganizujący
Trackback from your site.