Szacunek w słowach – o mówieniu o niepełnosprawności i zespole Downa
W minionym tygodniu, w ramach projektu „Jak mówimy o niepełnosprawności”, obchodziliśmy Światowy Dzień Osób z Zespołem Downa. Z tej okazji pedagog specjalny przeprowadził w grupie III i IV zajęcia, które przybliżyły dzieciom tematykę Zespołu Downa w przystępny i angażujący sposób. Bajka edukacyjna w prosty i zrozumiały sposób tłumaczyła, czym jest ta niepełnosprawność, oraz uczyła akceptacji i empatii wobec innych osób.
Proszę nacisnąć czytaj więcej…
Na podsumowanie tego wyjątkowego dnia, stworzyliśmy barwną wystawę z kolorowych skarpetek. Przedszkolaki wykonały własnoręcznie kolorowe skarpetki – symbol solidarności z osobami z Zespołem Downa. Każda para była wyjątkowa i pełna dziecięcej kreatywności. Zajęcia te były nie tylko okazją do zabawy, ale przede wszystkim cenną lekcją tolerancji i zrozumienia. Dzięki nim dzieci mogły dowiedzieć się więcej o Zespole Downa i nauczyć się, jak ważne jest szanowanie różnorodności.
Ewelina Wiśniewska – pedagog specjalny, nauczyciel współorganizujący
Trackback from your site.