Przyszła jesień z deszczem – tydzień zajęć w II grupie
To już nie piękna złota jesień, ale słota, jak w wierszu Ireny Suchorzewskiej, jednak i taka może być niezwykle inspirująca np. do poznawania określeń deszczu, zabaw dźwiękonaśladowczych, poszukiwania czasowników z nim związanych… bo przecież deszcz nie tylko pada, ale też siąpi, mży…..Żeby namalować deszczową pogodę dzieci musiały przygotować odpowiednio kartki – zgnieść je w kulki, a potem znów wyprostować, pomalować wodą i dopiero na koniec akwarelami.
Przed deszczem chroniliśmy się pod parasolami, poznając wcześniej ich budowę i przeznaczenie. Każdy mógł sprawdzić ile osób zmieści się pod jednym parasolem i jakie mogą być różnorodne. Na kartkach z deszczem także powstały kolorowe parasolki z wykorzystaniem papierowych foremek i pisaków. Szara folia utworzyła wielką deszczową chmurę, w której gromadziły się kropelki. Dzieci liczyły pojawiające się krople i wszyscy wspólnie doliczyliśmy się aż stu. Gdy wszystkie krople spadły na ziemię, wielka chmura zamieniła się w kałużę, po której można było skakać, a potem znów stawała się chmurą nad naszymi głowami. Woda z kolei posłużyła do zabaw z kolorami podstawowymi i pochodnymi i jeszcze wieloma innymi barwami tworzonymi przez przelewanie płynów z miseczek. Sprawdzaliśmy, jakie substancje rozpuszczają się w wodzie mieszając z nią sól, cukier, mąkę i olej. Poznaliśmy też inne oznaki późnej jesieni wraz z ich graficznymi symbolami.
Agata Adamska
Trackback from your site.