Chcę być matematykiem – początek marca w grupie II
https://youtu.be/iXiZhwIVMOY
Pierwszy tydzień marca w grupie II był tygodniem intensywnego, matematycznego myślenia! Dowiedzieliśmy się czym są przeciwieństwa czyli wyrazy przeciwstawne i jak znaleźć dwie przeciwstawne sobie cechy… nauczyliśmy się ich naprawdę sporo. Poznawaliśmy i utrwalaliśmy pojęcie “para” do czego wykorzystaliśmy cud techniki – TABLICĘ INTERAKTYWNĄ, którą udostępniły i pożyczyły nam, na kilka dni, nasi mili, starsi koleżanki i koledzy z grupy IV, za co serdecznie dziękujemy! Nieustannie jesteśmy nią zachwyceni! Wciąż wzbudza w nas pełen zakres emocji!
Dzięki temu, mogliśmy zagrać w wiele gier interaktywnych, które pomogły nam w pełni zrozumieć to pojęcie! Na podstawie par, nauczyliśmy się także wykluczać ze zbiorów elementy, które do nich nie pasują – co było zdecydowanie trudniejsze! Tablica interaktywna jednak, w zupełności umiliła nam ten jakże intensywny, intelektualny wysiłek!
Poznaliśmy pojęcia ‘bliżej” i “dalej”, staraliśmy się je zrozumieć oraz uczyliśmy się jak dobrze wykorzystać je w praktyce poprzez różnorodne zabawy ruchowe, zabawy rozwijające percepcję słuchową czy testy na spostrzegawczość. Nauczyliśmy się także liczyć do 5!
Tworzyliśmy swoje własne sople lodowe z kartek papieru ćwicząc nasze zdolności motoryczne i siłę naszych, małych rączek.
Swoje umiejętności matematyczne doskonaliliśmy również poprzez naukę figur geometrycznych oraz ich segregowanie na podstawie jakiejś cechy. Figury geometryczne posłużyły nam również do stworzenia własnej kompozycji plastycznej – obrazu rodziny z figur geometrycznych. Trójkąty i kwadraty to sukienka mamy i garnitur taty….
Mimo rąk pełnych roboty nie zabrało nam czasu na zabawy swobodne w kącikach zainteresowań, zabawy ruchowe, rozmowy, śmiech, rysowanie czy wyjście do SCKM na warsztaty ogólnorozwojowe jak co wtorek.
W minionym tygodniu odwiedziła nas także mama Zoji, by zaprezentować nam zawód fotografa, za co serdecznie dziękujemy! Zobaczyliśmy różne rodzaje starych aparatów, a każdy z nas miał okazję zrobić zdjęcie wybranej zabawce, koleżance czy koledze! Na koniec zrobiliśmy wspólne zdjęcie aparatem natychmiastowym, z którego od razu wywołało sie zdjęcie! To było super przeżycie!
no i…. podczas pierwszego tygodnia marca nauczyliśmy się pewnej wyliczanki – rymowanki
pt. “Pięć palców” M. Barańskiej! Poznaj ją i ty!
Pierwszy palec to jest kciuk.
Drugi robi: stuk, stuk, stuk.
To jest długi trzeci palec,
czwarty mniejszy, piąty – malec
Dłoń ma razem palców pięć.
Policz z nami, gdy masz chęć.
W poniedziałek 6.03 odwiedził nas także tata Kazika, by przeczytać nam bardzo ciekawe opowiadania dotyczące pracy górników, kopalni i nawiązujące do historii Górnego Śląska. Serdecznie dziękujemy!
Zapraszamy na filmik…
mgr Agnieszka Treffon – wychowawca grupy II
Trackback from your site.