Jak mówimy o niepełnosprawności?

Autorstwa dyrektor dnia . Zamieszczony w Wydarzenia

W ramach projektu „Jak mówimy o niepełnosprawności”, w ubiegłym tygodniu z okazji 2 kwietnia odbyły się w grupach „Tygrysków” i „Sówek” specjalne zajęcia z pedagogiem specjalnym poświęcone Dniu Świadomości Autyzmu. Spotkanie miało na celu przybliżenie dzieciom tematyki autyzmu w przystępny i angażujący sposób. Zajęcia rozpoczęły się od wspólnego obejrzenia bajki, która wprowadziła dzieci w świat różnorodności i indywidualnych potrzeb.

Proszę nacisnąć czytaj więcej…

Następnie pedagog specjalny poprowadził pogadankę dostosowaną do wieku i możliwości percepcyjnych każdej z grup. Podczas rozmowy wyjaśniono, czym jest autyzm, podkreślając, że osoby z autyzmem postrzegają świat inaczej i mogą potrzebować wsparcia w komunikacji i interakcjach społecznych.

Kluczowym punktem spotkania było zapoznanie dzieci z alternatywnymi metodami komunikacji. Pedagog specjalny przedstawił proste piktogramy i gesty, wyjaśniając, w jaki sposób osoby mające trudności z mową werbalną mogą wyrażać swoje potrzeby i uczucia. Dzieci miały okazję spróbować komunikować się za pomocą tych metod, co pozwoliło im lepiej zrozumieć wyzwania, przed jakimi stają osoby z autyzmem i jak ważne jest poszukiwanie różnych sposobów porozumiewania się.

Kreatywnym elementem zajęć było tworzenie motyli z origami. Ta manualna aktywność nie tylko rozwijała sprawność dłoni, ale również symbolizowała delikatność i unikalność każdej osoby. Dzieci z zaangażowaniem składały kolorowe papierki, tworząc własne, niepowtarzalne motyle.

Zajęcia z okazji Dnia Świadomości Autyzmu były cennym doświadczeniem dla dzieci z grup „Tygrysków” i „Sówek”. Poprzez bajkę, rozmowę, aktywność plastyczną i praktyczne zapoznanie z komunikacją alternatywną, najmłodsi mieli okazję poszerzyć swoją wiedzę na temat autyzmu, rozwinąć empatię i zrozumienie dla różnorodności. Projekt „Jak mówimy o niepełnosprawności” po raz kolejny udowodnił, jak ważne jest edukowanie od najmłodszych lat w duchu akceptacji i szacunku dla każdego człowieka.

Ewelina Wiśniewska – pedagog specjalny, nauczyciel współorganizujący

Trackback from your site.

Zostaw komentarz

 



rada-dzielnicy i

Nasi Partnerzy

    

Logo Ministerstwa Edukacji i Nauki      Logo Kuratorium Oświaty w Krakowie

BIP

kreatywność, magię dzieciństwa, rozwinięcie skrzydeł.

error: Content is protected !!