Początek marca w grupie IV
Marzec rozpoczął się w naszej grupie tematem muzycznym. Dzieci poznawały instrumenty muzyczne, ich wygląd, nazwy, a także pięciolinię i nuty. Nazywały poszczególne nuty nazwami solmizacyjnymi, określały, na jakich liniach i polach się znajdują . Słuchały i śpiewały gamę C-dur.
Poszukiwanie efektów akustycznych z wykorzystaniem pozamuzycznych źródeł dźwięku dało początek świetnej zabawie w „orkiestrę” metodą Carla Orffa.
Starszaki poznając instrumenty, poznawały również zawody muzyczne z nimi związane.
W zabawach matematycznych wszyscy rozwijali umiejętności liczenia, poznali zapis cyfrowy liczby 9; ze zwróceniem uwagi na jej podobieństwo do cyfry 6. 5-latki ćwiczyły umiejętność dodawania, a 6-latki poznały zapis odejmowania oraz znak – . Kolejna wprowadzona litera to – c.
Poznając nazwisko najwybitniejszego polskiego kompozytora – Fryderyka Chopina, jego utwory, dzieci łączyły ekspresję muzyczną z plastyczną, próbując wyrazić barwą, kreską, linią, plamą nastrój muzyki Fryderyka Chopina zawarty w Preludium Des-dur .
Agata Adamska
Trackback from your site.