Projekt edukacyjny „Gramy zmysłami” u króliczków! 🐰
W ciągu całego roku, króliczki brały udział w fantastycznym projekcie edukacyjnym – „gramy zmysłami”. Celem projektu było m.in.
➔ Poszerzanie i wzbogacanie wiedzy na temat integracji sensorycznej i zmysłów;
➔ Wielozmysłowe postrzeganie świata przez dzieci;
➔ Rozbudzenie kreatywności w realizacji zadań;
➔ Stymulowanie wszystkich zmysłów w trakcie zabaw i sytuacji edukacyjnych;
Króliczki w ramach projektu wykonały 7 zadań:
Proszę nacisnąć czytaj więcej…
PAŹDZIERNIK – SENSORYCZNY OBRAZ
Dzieci stworzyły sensoryczny obraz – jesienny las. Użyły do tego zadania mąki
ziemniaczanej połączonej z mydłem, aby zrobić podłoże oraz liści i szyszek, aby zrobić las.
LISTOPAD – SLIME
Dzieci mogły swobodnie bawić się slimem, który wspólnie zrobiliśmy – wąchać, dotykać,
przyklejać, odklejać co tylko im podpowiadała wyobraźnia!
GRUDZIEŃ – ZIMNO-CIEPŁO
Aby wykonać to zadanie króliczki zrobiły ciepły śnieg wykorzystując do tego ciepłą wodę i
środek z pieluszki a następnie porównywały go ze śniegiem przyniesionym z ogródka. Dzieci
porównywały który jest ciepły a który zimny. Próbowały zrobić kulkę zarówno z jednego jak i
z drugiego i porównywały swoje wraże.
STYCZEŃ – SMAKOWITA SENSORYKA
Podczas wykonywania tego zadania dzieci miały odgadywać nazwy owoców które będą
próbowały z zamkniętymi oczami – pierwsze powąchały wszystkie owoce, podtykały
struktury, następnie zaczął się test smaku!
LUTY – BRUDNE ZADANIE
Jako brudne zadanie dzieci wykonały ciecz nieniutonowską! Króliczki mogły swobodnie się
nią bawić, następnie dodaliśmy barwnika niebieskiego, aby stworzyć iluzje śniegu i ukryliśmy
w niej drzewko choinkowe i gwiazdeczki, które dzieci musiały znaleźć i wyłowić.
MARZEC – KWIATY PEŁNE ZMYSŁÓW
Przy temacie o łące nie mogło zabraknąć kwiatów, dlatego dzieci mogły wąchać i dotykać
różne kwiatki które występują na łące i nie tylko. W sali dzięki temu zdaniu cały dzień
pachniało pięknymi kwiatami.
KWIECIEŃ – WODNE ZADANIE
Aby wykonać wodne zadanie króliczki przeszły się sensoryczną ścieżką –ścieżka została
wykonana z kwiatów oraz wody ciepłej i zimnej – zadaniem przedszkolaków było przejście
po ścieżce a następnie opowiadaliśmy o swoich uczuciach – w której wodzie lepiej się stało
(ciepłej czy zimnej) które kwiaty były przyjemniejsze itd.
Udział króliczków w projekcie okazał się niezwykle wartościowym doświadczeniem, które
nie tylko dostarczyło dzieciom wiele radości, ale również wspierało rozwój ich zdolności
poznawczych oraz zmysłowych. Dzięki starannie zaplanowanym aktywnościom, dzieci miały
okazję eksplorować świat za pomocą zmysłów, rozwijać koordynację ruchową oraz
kreatywność!
Gabriela Szary- Nauczyciel współorganizujący kształcenie gr. 2
Trackback from your site.