Przyjście wiosny – grupa II
W ciągu tego pierwszego wiosennego tygodnia dzieci w II grupie poznawały cechy nowej pory roku, obserwując je podczas spaceru, pobytu w ogrodzie, słuchając wierszy i opowiadań. Rozpoznawały zwiastuny wiosny na ilustracjach zapamiętując wyrazy do czytania całościowego, które później samodzielnie układały pod obrazkami, określały ilość sylab. Obserwowały wiosenne kwiaty, poznawały ich nazwy i tworzyły piękne prace plastyczne na ich temat, łącząc różne materiały przeznaczone niekoniecznie do aktywności artystycznej. W zadaniach matematycznych pomogły jaskółki siedzące na drutach. Dzieci mogły je liczyć w aspekcie kardynalnym i porządkowym, porównywać ilość, łączyć w pary, rozwiązywać zagadki liczbowe. Czas umilały piosenki o wiośnie, a tę o „Zielonej wiośnie” już wszyscy mogą samodzielnie zaśpiewać.
Agata Adamska
Trackback from your site.