Ramowy rozkład dnia
Załącznik nr 1 do uchwały Nr 10/2018 RP z dnia 30.08.2018 r.
Ramowy rozkład dnia
6:30 – 8:00
Schodzenie się dzieci do przedszkola . Aranżowanie otwartych sytuacji wychowawczo- dydaktycznych, pozostawienie dzieciom możliwości wyboru i inicjatywy. Inspirowanie do spontanicznej działalności zabawowej. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo – stymulującym. Praca z dzieckiem zdolnym.
8:00 – 8:30
Poranne zabawy ruchowe oraz integrujące grupę. Nauka i utrwalanie wierszy i piosenek. Zabawy logopedyczne rozwijające sprawność artykulatorów. Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci.
Przygotowanie do śniadania – porządkowanie zabawek w sali, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.
8:30 – 9:00 ( gr. I i II ); 9:00 – 9:30 ( grupa III i IV)
ŚNIADANIE – realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania samodzielności, nawyków higienicznych i kulturalnych podczas spożywania posiłku oraz w zakresie dbałości o zdrowie.
9:30 – 10:30
Zajęcia dydaktyczne w ramach realizacji podstawy programowej i programu wychowania przedszkolnego – z całą grupą i w małych zespołach: poznawcze, umuzykalniające, plastyczne, profilaktyka logopedyczna, zajęcia z języka angielskiego. Nabywanie umiejętności przez działanie, stwarzanie sytuacji edukacyjnych stymulujących wszechstronny rozwój dziecka. Organizowanie środowiska inspirującego podejmowanie zabaw tematycznych, dydaktycznych, badawczych i ruchowych. Wspieranie działań twórczych podczas kontaktu dzieci ze sztuką, muzyką i literaturą.
10.30 – 12.00
Przygotowanie do drugiego śniadania (owoce) – czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. Przygotowanie do wyjścia do ogrodu przedszkolnego. Spacer, zabawy dowolne w ogrodzie inspirowane potrzebami dzieci, zajęcia ruchowe, obserwacje przyrodnicze, zajęcia sportowe, prace gospodarcze, porządkowe, ogrodnicze, tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowanie zabaw badawczych, konstrukcyjno-technicznych w najbliższym otoczeniu przedszkola. Zabawy ruchowe w sali.
Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.
12.00 – 12:30 ( gr.I i II ); 12:30 – 13:00 ( grupa III i IV)
OBIAD – celebrowanie posiłku, realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami ( łyżką i widelcem). Kulturalne zachowanie się przy stole.
13:00 – 14:30
Zabiegi higieniczne w łazience.
Odpoczynek po obiedzie: słuchanie muzyki relaksacyjnej, bajek lub fragmentów książek czytanych przez nauczyciela lub odtwarzanych z płyt CD na podstawie literatury dziecięcej, odpoczynek z ulubioną maskotką. Grupa I – leżakowanie: kształtowanie umiejętności samodzielnego zakładania piżamy i układania ubrań na krześle;
Przygotowanie do podwieczorku. Czynności samoobsługowe i higieniczne.
14:30 – 15:00 ( gr. I i II ); 15:00 – 15:30 ( grupa II i IV)
PODWIECZOREK – samodzielne i kulturalne spożywanie posiłku.
15:30 – 17:00
Zabawy ruchowe organizacyjno-porządkowe, integrujące grupę. Rozmowy w kręgu inspirowane potrzebami dzieci. Zabawy umuzykalniające. Utrwalenie poznanych wierszy i piosenek. Zabawy i ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości i potrzeb. Praca w małych grupach rozwijająca talenty dzieci, zajęcia korygująco – stymulujące. Zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym lub w sali. Zabawy dowolne według wyboru dzieci.