„Sen Żyrafy” – podróż pełna empatii i zrozumienia w grupie Sówek

Autorstwa dyrektor dnia . Zamieszczony w Wydarzenia

W ciągu pięciu niezwykłych tygodni grupa Sówek wyruszyła w fascynującą podróż śladami „Snu Żyrafy” – projektu opartego na ideach Porozumienia bez Przemocy. Razem uczyliśmy się, jak lepiej rozumieć siebie i innych, jak wyrażać swoje uczucia i potrzeby, a przede wszystkim – jak budować relacje oparte na empatii i szacunku.

Proszę nacisnąć czytaj więcej,  aby zapoznać się z realizacją projektu. 🙂

Tydzień 1: Obserwacja – poznajemy małą żyrafkę

Nasza przygoda rozpoczęła się od niespodziewanego gościa – małej żyrafki, która pojawiła się w naszym przedszkolu bez rodziców. Skupiliśmy się na uważnej obserwacji, ucząc się dostrzegać nie tylko to, co widoczne na zewnątrz.

Tydzień 2: Emocje i uczucia – nazywamy to, co czujemy

W drugim tygodniu zagłębiliśmy się w świat emocji i uczuć. Poprzez zabawę i różnorodne aktywności uczyliśmy się rozpoznawać i nazywać to, co czujemy. Odkryliśmy, że każdy z nas ma prawo do swoich emocji, i że ich wyrażanie jest ważne.

Tydzień 3: Potrzeby – odkrywamy, co jest dla nas ważne

Trzeci tydzień poświęciliśmy na odkrywanie naszych potrzeb. Dowiedzieliśmy się, że za każdą emocją kryje się jakaś potrzeba, i że zrozumienie swoich i cudzych potrzeb jest kluczem do budowania lepszych relacji.

Tydzień 4: Prośba – działamy razem, by pomóc żyrafce

W czwartym tygodniu zamieniliśmy się w detektywów! Przygotowywaliśmy plakaty z informacją o poszukiwaniach rodziców żyrafki. Uczyliśmy się wyrażać swoje prośby w jasny i uprzejmy sposób, pamiętając o potrzebach innych.

Tydzień 5: Radosne zakończenie – rodzina żyrafki znów razem!

Nasz wysiłek przyniósł wspaniałe rezultaty! Do grupy Sówek dotarła paczka, a w niej – rodzice żyrafki i list z podziękowaniami. To był czas pełen radości i wzruszeń, który na długo pozostanie w naszej pamięci.

Projekt „Sen Żyrafy” był dla nas nie tylko wspaniałą zabawą, ale przede wszystkim cenną lekcją empatii i zrozumienia. Dzięki niemu nauczyliśmy się, jak budować lepsze relacje z innymi i jak dbać o swoje potrzeby i uczucia.

Ewelina Wiśniewska – pedagog specjalny, nauczyciel współorganizujący

Trackback from your site.

Zostaw komentarz

 



rada-dzielnicy i

Nasi Partnerzy

    

Logo Ministerstwa Edukacji i Nauki      Logo Kuratorium Oświaty w Krakowie

BIP

kreatywność, magię dzieciństwa, rozwinięcie skrzydeł.

error: Content is protected !!